افزار Cloud آمازون در حال آماده شدن برای ایجاد انقلاب فناوری بعدی در کشور هند

AISPL شعبه ­ای از شرکت آمازون در هند می­باشد، که فروش مجدد و بازاریابی خدمات Cloud اینترنتی آمازون را در این کشور انجام می­دهد.

افزار Cloud آمازون در حال آماده شدن برای ایجاد انقلاب فناوری بعدی در کشور هند : هند که برای سالیان سال به عنوان اعزام کننده مستعدترین افراد در حوزه نرم­افزار به سراسر جهان شناخته می­شود، حال راهی مسیر Cloud محور شده است تا بدین منظور نسل جدید کارگران ماهر، دانشمندان داده­ای، هوش مصنوعی و سازندگان موبایل را برای کار آماده کند. این کار عظیم و سنگینی می­باشد و خرده­فروشی آنلاین غول بزرگ، یعنی افزار Cloud آمازون و خدمات اینترنتی آمازونی حال با آموزش مهارت به جوانان آمیخته شده است. دسترسی به هنگام به پایگاه Cloud مرکزی­اش را در اختیارشان قرار می­دهد که هم­اکنون میلیون­ها شرکت تازه راه­اندازی شده را تغییر شکل داده است. برای ده­ها هزار دانشجوی هندی، این یک موقعیت مناسب است و دو سر برد است.

همانطور که افراد، مشغول به دست آوردن مهارت­هایی در محاسبه Cloud با استفاده از برنامه آموزش AWS (خدمات اینترنتی آمازون) هستند، به این امر واقفند که وقتی شروع به انجام شغل­شان کنند، مانع ورودشان به نوآوری آنقدرها سخت نخواهد بود، زیرا نیازی نیست نگران نصب و ساخت زیرساخت های فناوری اطلاعات باشند و لازم نیست بخاطر مسائل امنیتی داده و خرابی مکرر سرورها نگران باشند. برای ما، هر فردی منبع نوآوری می­باشد و پایگاه Cloud خدمات اینترنتی آمازون به یک فرد دسترسی کامل به فناوری را می­دهد که شرکت­های بزرگ را تغییر شکل داده است. وینسنت کوآ رئیس آموزش و پرورش منطقه­ای، تحقیقات و سازمان­های غیردولتی برای APAC به خبرگزاری هند-آسیا می­گوید، حتی کوچک­ترین نوآوری که از نیروی کار ماهر Cloud-محور موجب شده باشد تا جهان را جای بهتری برای زندگی کند، برای ما بسیار حائز اهمیت می­باشد.

هند امروزه کشور در حال پیشرفت و خلاق می­باشد که نیازمند عرضه همیشگی دانشمندان علم داده است. با توجه به گزارش جدید کمیسیون سیاست­گذاری ” راهبرد ملی برای هوش مصنوعی” هند تا سال ۲۰۲۰ با وجود فاصله بین عرضه و تقاضای ۲۰۰۰۰۰ تحلیلگر داده مواجه خواهد بود. کوآ متذکر شد که دانشجویان باید Cloud محور باشند مخصوصا در زمانی این چنین که دولت­ها و شرکت­ها از نظر فناوری و کامپیوتری در حال دگرگونی هستند و شرکت­های تازه راه اندازی شده در Cloud به وجود می­آیند.

زیبایی برنامه آموزش خدمات اینترنتی آمازون (AWS) این است که دانشجویان در حالی که آموزش­های عملی می­بینند و به محتوایی که توسط موسسات علمی کامپیوتر برتر در سراسر جهان آماده شده دسترسی پیدا می­کنند، همچنین اعتبار Cloud رایگان به حساب­شان نیز دریافت می­کنند. کوآ در حاشیه سران بخش عمومی AWS توضیح داد که ” اعتبار رایگان Cloud به دانشجویان کمک می­کند با استفاده از پایگاه یکسان AWS  نوآوری کنند که تمامی مشتریانی به آن دسترسی دارند، که این مهم به آنها کمک می­کند که در معرض خدمات اصلی مانند محاسبه، ذخیره داده، پایگاه­های داده، شبکه­سازی، تحلیل، هوش مصنوعی فراگیری ماشین (ML)، اینترنت اشیاء (IoT)، برنامه نویسی موبایل و دیگر موارد باشند”.

 برنامه آموزش AWS تقریبا ۳۰ گذرگاه شغلی دارد که می­توان از بین­شان انتخاب کرد که اساسا متعلق به ۴ خانواده بزرگ شغلی هستند؛ کلان داده و تحلیل، معماری Cloud ، پشتیبانی سیستم مهندسی و برنامه نویسی نرم افزار و وب. هر گذرگاه بین ۳۰ تا ۵۰ ساعت محتوا را دارا می­باشد. دانشجویان مرتبا مورد سنجش قرار می­گیرند تا دانش­شان سنجیده شود، پروژه­های کوچکی انجام می­دهند و بعد از گذراندن برنامه، مدرک و درجه کامپیوتری دریافت می­کنند. این برنامه همچنین از فراگیران نوجوان (بین ۱۴ تا ۱۷ سال) در مدارس با محتوای مقدماتی در مورد Cloud نیز حمایت می­کند.

در گزارش اخیر اتحادیه مجالس تجارت و صنعت هند و شرکت­های خدماتی و نرم­افزار ملی و EY آمده است که ۹ درصد از ۶۰۰ میلیون نیروی کار تخمین­زده شده کشور تا سال ۲۰۲۲ وارد شغل جدیدی می­شوند و ۳۷ درصد در شغل­هایی وارد می­شوند که مجموعه مهارت هایشان به کلی تغییر کرده است. مدیر AWS خاطر نشان کرد، هند به دنبال استعداد در فناوری­های مختل کننده فعال شده با Cloud می­باشد و گذرگاه­های شغلی AWS می­تواند به ایجاد این مجموعه استعداد کمک کند. محاسبه Cloud یک فاصله مهارتی مهم است که می­خواهیم مورد خطاب قرار دهیم تا برنامه تقاضا عرضه را مدیریت کنیم.

در هند خدمات اینترنتی آمازون (AWS) به عنوان خدمات اینترنتی آمازون (AISPL) نام گذاری شده است که فروش مجدد و بازاریابی Cloud خدمات اینترنتی آمازون را در این کشور انجام می­دهد. هفته گذشته موج دوره­های آموزشی Cloud به شهر مقدس “واراناسی” رسید، موسسه فناوری باناراس هیندو (IIT-BHU) و AISPL تفاهم نامه­ای امضاء کردند تا به دانشجویان کمک کنند مهارت­های Cloud که مربوط به شغل­شان می­شوند را با گذراندن برنامه آموزش AWS کسب کنند.

همچنین اعلام کردند که یک آزمایشگاه تحقیقاتی Cloud تاسیس می­کنند، تا بدین منظور فرصت­هایی برای دانشجویان در راستای استفاده از فناوری Cloud AWS برای دنبال کردن ابتکار تحقیقاتی که متمرکز بر نوآوری هوش مصنوعی و فراگیری ماشینی است، فراهم کنند. گروه ASM در “پونه” یک گام جلوتر رفته و از دانشجویان مهندسی و غیر رشته فناوری اطلاعات دعوت به حضور کرده تا محاسبه Cloud را با برنامه آموزش AWS (AWS Educate) فراگیرند. دیگر موسساتی که در یادگیری دانش Cloud پیش­دستی کرده­اند عبارتند از شرکت توسعه مهارت­های ایالت آندرا پرادش (APSSDC)، مرکز خدمات همگانیِ (CSC) وزارت برق و فناوری اطلاعات (MeitY)، موسسه بین المللی فناوری اطلاعات، بنگالورو و چندین IITs.

در سراسر جهان بیشتر از ۱۵۰۰ موسسه به برنامه AWS Educate پیوسته­اند تا کمک به نسل جوان در کسب مهارت­های Cloud را سرعت بخشند. کوآ به IANS گفت داشتن آموزش Cloud به موقع، به کودکان کمک می­کند بیشتر نوآوری کنند و در نهایت تبدیل به کارآفرین شوند و ایجاد کنندگان شغل برای مهارت­های عصر جدید باشند.

منبع : indiatimes.com

مهان اسمارت

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *